3 May 2019

Content Marketing en User Experience

Content Marketing en User Experience

Het creëren van een geweldige user experience (gebruikerservaring) heeft zich verder ontwikkeld dan alleen het nadenken over het ontwerp. In plaats daarvan moeten de creatieve specialisten en de content marketeers/copywriters steeds beter en inhoudelijk vaker samenwerken.

Content , video’s en foto’s beïnvloeden de gedachtegang van een lezer. Om het uiteindelijke product toonbaar te maken, wordt een Content Strategie ontwikkeld om deze zaken op één lijn te brengen. Beter gezegd, een Content Strategie is de lijm die een project bij elkaar houdt. Het is een plan voor de ontwikkeling, levering en het beheer van bruikbare, nuttige en relevante inhoud.

Met content strategie en user experience op de drempel van onderzoek en technologie, is de integratie van deze twee pijlers zowel belangrijk als uitdagend. U kunt een Content Strategie ontwikkelen door de doelstellingen van uw gebruikers in hoofdlijnen aan te geven, te identificeren en te leveren wat precies noodzakelijk en gewenst is.

Content Marketing - iRelevance

Waarom is Content Strategie zo belangrijk voor User Experience?

Kwalitatief slechte content doet afbreuk aan een goede gebruikerservaring. Echter, als deze goed gestructureerd is en alle benodigde informatie bevat die een gebruiker nodig heeft, zal het een positieve gebruikerservaring creëren.
Om ervoor te zorgen dat uw content een goede user experience oplevert, dient een Content Marketeer aandacht te besteden aan de volgende details:

  • Leesbaarheid door middel van duidelijkheid.
  • Uitstekende informatie-architectuur.
  • Houd gebruikers ‘in the spotlight.’
  • Conversie optimalisatie.

Houd het volgende in gedachten bij het schrijven van content die ook converteert:

  • Zoek zoekwoorden die zich gericht focussen op uw klanten en die betrekking hebben op uw diensten en/of producten.
  • Schrijf betere, informatieve en leesbare teksten gerelateerd aan specifieke zoekwoorden.

Tijdens het in kaart brengen van de inhoud, moet u alleen de informatie bieden die noodzakelijk is op een bepaald moment. Brainstorm over alle mogelijke vragen die een gebruiker zou kunnen stellen over elke sectie. Stem op basis hiervan uw content af, zodat uw klanten gemakkelijk kunnen vinden waarnaar ze zoeken.

Neem vrijblijvend contact op!

Wilt u een afspraak maken voor een gratis adviesgesprek? Geïnteresseerd in onze oplossingen en/of dienstverlening op het gebied van content marketing? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via onze website, neem telefonisch contact op of stuur ons een e-mail:
T: 045 – 511 63 56
M: 06 – 37 43 21 51
E: info @ irelevance.nl