17 April 2019

Conversie Optimalisatie – CRO

Gemak dient de mens

Een goede customer experience valt of staat met het gebruiksgemak. iRelevance neemt uw interacties met uw klanten onder de loep en optimaliseert het klantcontact.

CRO is de afkorting voor Conversion Rate Optimization oftewel conversie optimalisatie. CRO is een zeer belangrijk en cruciaal onderdeel voor uw digitale marketingactiviteiten. Het houdt eigenlijk in om de conversie percentage(s) van een website te verbeteren. Hierdoor worden er uit een zelfde aantal bezoekers meer sales, leads of betere resultaten uit een ander conversiedoel behaald.

iRelevance - Closed for business

De onderdelen van conversie optimalisatie

  • A/B en multivariate testing.
  • Customer journey analyse.
  • Content optimalisering en call-to-actions (CTA’s).
  • Analyse van Screen flow recordings.
  • Segmentering van uw klantenbestand.
  • Marketing automation.

Usability tests

Achterhalen wat bezoekers op een website doen en/of wat hun mening van een website is, wordt steeds gemakkelijker. Google Analytics, heatmaps en on-site enquêtes geven een uniek inzicht in het gedrag van bezoekers. Maar wat weet u van hun mening, wat zeggen ze hardop achter hun mobiele telefoon of PC en wat vertellen ze aan hun vrienden, collega’s of familieleden? Levert een bezoek aan uw website een ‘LIKE’ op of niet?

iRelevance achterhaalt de oorzaak van de problemen waar uw klanten tegenaan lopen!

Usability review

Hoe zit het met de indeling van uw website? Is deze wel op een logische manier ingericht en zijn processen goed afgestemd? Hoe snel vindt een bezoeker wat ie precies zoekt? Is het duidelijk hoe en wat bezoekers op iedere pagina dienen uit te voeren om verder te gaan? Een usability review beantwoordt al deze vragen.

On-site enquêtes

Weet u wat uw bezoekers van uw website vinden? Wordt de nieuwe website positief ontvangen door uw bezoekers? Indien u geen idee heeft vraagt u het uw bezoekers met een on-site enquête.

Diepte interviews

Welke verwachtingen hebben uw bezoekers precies wanneer ze uw website bezoeken? Is de informatie die ze zoeken snel vindbaar en wat is minder relevant? Ook diverse analytics software zoals Tableau en bijvoorbeeld Google Analytics leveren hier ook geen antwoord op.

Diepte interviews kunnen u dan meer inzicht leveren in de klantverwachting.

Tree testing en card sorting

Bent u in de veronderstelling dat bezoekers informatie op uw website niet goed vinden? Zijn er zoveel productcategorieën en producten dat een logische menustructuur onmogelijk lijkt? Met card sorting en tree testing onderzoeken we en optimaliseren we de menustructuur van uw website.

Heatmaps en clickmaps

Wat voeren bezoekers precies uit op een webpagina? Waar wordt op geklikt? Welke muisbewegingen voeren ze uit? Een interactie onderzoek van uw website levert meteen een antwoord op deze vragen.

A/B testen

A/B testen is een perfecte manier om verschillende varianten van de inhoud van een webpagina te testen. Wat werkt beter, een rode of een blauwe button, een rustgevende of schreeuwende achtergrondkleur, een agressievere header, een andere tekst(opbouw)?

Om snel significante resultaten te verkrijgen die snel analyseerbaar zijn is het in 90% van de cases beter om een traditionele A/B (of A/B/C/D) test uit te voeren dan een multivariate test uit te voeren.

Zo wordt snel achterhaald welke varianten het meeste rendement leveren. Testpagina’s worden ontwikkeld door een usability specialist. Speciale software wordt gebruikt om verschillende varianten afwisselend aan bezoekers te tonen.

Samen met onze specialist(en) komt u tot de beste resultaten

Wilt u een afspraak maken voor een gratis adviesgesprek? Geïnteresseerd in onze expertise op het gebied van conversie optimalisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via onze website, neem telefonisch contact op of stuur ons een e-mail:
T: 045 – 511 63 56
M: 06 – 37 43 21 51
E: info @ irelevance.nl