2 May 2019

E-mail Marketing

Wat is e-mailmarketing?

Een ander begrip voor e-mailmarketing is dialoogmarketing. Uitgangspunt is het creëren van een dialoog met uw klanten of gebruikers. Relevantie is hier van hoogst belang. Men kan op nieuwsbrieven reageren door bijv. aankopen te doen, via social media reageren, bellen naar uw call center etc..

Dialoogmarketing is o.a. inzetbaar voor:

  • Campagne Management
  • E-mail campagnes
  • SMS campagnes
  • Prijsvragen

E-mail Marketing - iRelevance

E-mailmarketing is meer dan nieuwsbrieven versturen. Na inschrijving voor nieuwsbriefontvangst start het traject en wordt uw klant of gebruiker opgenomen in de zgn. “lifecycle campagnes”.

In Nederland bestaat een duidelijke regulering voor e-mailmarketing. Dit is bedoeld om permission based (door de ontvanger toegestaan en dus bevestigd) e-mailmarketing te scheiden van spam-activiteiten. Deze wetgeving is vastgelegd in de gedragsregels van de NL Reclame Code en de Telecomwet. iRelevance informeert u graag wat uw mogelijkheden zijn maar ook uw beperkingen.

AVG

Sinds 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat in de hele Europese Unie (EU) dezelfde privacywetgeving geldt. De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt niet meer.

De AVG is ook wel bekend onder de Engelse naam: General Data Protection Regulation (GDPR).

Bezoek voor meer informatie de website van Autoriteit Persoonsgegevens.

De voordelen van e-mailmarketing

E-mailmarketing is een relatief oud online kanaal , maar biedt nog steeds veel kansen voor bedrijven en organisaties. Een aantal voordelen zijn:

  • Relatief lage kosten vergeleken met direct mail, reclamefolders of catalogi.
  • Ontvangers zijn een zéér relevante doelgroep. Zij hebben actief interesse getoond in uw merk, producten en/of diensten door inschrijving of een aankoop te doen.
  • Stelt u in staat om zeer snel in te spelen op actualiteiten. Het maken ervan kost weinig tijd, waardoor u uw doelgroep snel kunt bereiken en aanspreken kan.
  • Resultaten zijn goed analyseerbaar gezien de meeste tools direct inzicht bieden in niet-bestelbare nieuwsbrieven, open-ratio en doorklik-ratio. Web analytics geeft daarnaast meteen inzicht in het aantal conversies dat een nieuwsbrief heeft opgeleverd.

Wat bereikt u met e-mailmarketing?

Door de inzet van e-mailmarketing vergroot u uw afzetmogelijkheden. Een nieuwsbrief is een ideaal middel voor klantenbinding en om klanten te bewegen tot meerdere aankopen. Verder ondersteunt het bij de opbouw van een (emotionele) relatie op lange termijn met uw klanten en/of gebruikers.

Samen met onze specialist(en) komt u tot de beste resultaten

Wilt u een afspraak maken voor een gratis adviesgesprek? Geïnteresseerd in onze expertise op het gebied van e-mailmarketing? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via onze website, neem telefonisch contact op of stuur ons een e-mail:
T: 045 – 511 63 56
M: 06 – 37 43 21 51
E: info @ irelevance.nl